Thursday, 19 July 2012

Terkini

sangat lama tak update blog aku ni, rasanya hampir 7 bulan jugak la, tak update pun tak apa, bukan ada orang nk baca pun,, ahahaha...

tak banyak kisah2 yang menarik dalam hidup selepas tamatnya zaman persekolahan (form 6) ni, rasa macam dah mula kedepan sikit hidup, perlu bertanggungjawab,,,,, hmmmm....
tanggungjawab, sesuatu yang tak perlu kita fikirkan ketika zaman kanak - kanak dulu, tapi kini sudah menginjak dewasa kita semakin matang dalam memikirkan sesuatu yang terbaik dan sesuatu yang tidak baik dalam meneruskan perjalanan hidup kita ke arah yang terbaik buat kita, kisah2 yang pahit kadangkala mendewasakan kita menjadi insan yang lebih baik dari yang sebelumnya,, hehehe

selepas tamatnya STPM, aku melepak dirumah sampai bulan 4,, malas nak cari kerja awal sangat, sebab tak ada beza kalau kerja awal dengan keadaan ketika sekolah, berehat dulu, tenangkan fikiran, enjoy dulu, lepas kan tekanan STPM dulu, hehe,, sesudah 4 bulan, aku sendiri tergerak hati nak cari kerja, sudahnya, selepas dicadangkan oleh rakan - rakan, aku pergilah minta kerja di Tanjong Express (M) Sdn. Bhd. Bukit Beruntung (terletak di dalam Gudang Tesco Bukit Beruntung),, after 2 month,, berenti kerja la,, tak tahan menanggung maki yang menggunung setiap hari, selain dimaki orang aku pun memaki orang. Setiap hari nak maki - maki susah juga, so aku pergi (echeh ayat jiwang),, hahahaha....

Now, da dapat result STPM, result UPU pun da diketahui (x dpt gi mana2), aku mula tergamam dan hilang kegembiraan dalam hidup ni. Kadang2 ketawa terbahak2, tapi sudah tidak segembira dahulu, tak tahulah, kecewa kot gamaknya. Apa2 pun hidup kena teruskan, UPU memang takkan pilih aq gamaknya, kih3.. key la,, tak nak tulis panjang2, kang jadi isu pulak.. hahaha,,, salam~

No comments:

Post a Comment

Letak Komen Anda